Nattens intervju

Med oss här idag har vi rappartisten Robin aka. Dalish som beskriver sig själv med orden rolig, häftig och het. Vi säger välkommen Robin!
- Tack!
Hur är det?
- Bara bra tack.

Vart kommer du ifrån?
-
Jag kommer ifrån Boxholm som ligger 30 - 40 min ifrån kära staden Linköping
Hur kommer det sig att du valde artistnamnet Dalish?
- Dalish kom faktiskt ifrån en polare som med håller på med hiphop och han går under namnet Jommpish.

Hur länge har du sysslat med musik?
- Jag har hållit på sedan mitten av 2006, med cirka 6 månaders uppehåll av visa anledningar.

Varför sysslar du med musik? finns det något speciellt syfte?
Jag levererar min hiphop för jag älskar att spela in och skriva text o mixa det osv. Givetvis för min publik med som har stöttat mig igenom dessa år

Vem eller vilka är dina största idoler?
Dogge Doggelito är en självklar artist för mig. Jag har alltid älskar hans musik. Man blir alltid på glatt humör. Sedan finns det massor med fler. Men som sagt Dogge doggelito är elgiganten kungen =)

Vad är din största dröm och ditt mål med musiken?
Min dröm är att få verkligen leverera och komma ut till hela svenska folket. Eftersom att jag inte kör någon engelsk rap så får jag nöja mig med att köra för svenska folket som förstår vad jag kör för något. Målet är att komma så långt jag bara kan, och att kanske en dag kunna tjäna en slant på det jag gör.

Har du något speciellt budskap du vill framföra till folket?
Säger bara så här som jag har lärt mig. Bra kritik är bra kritik, Dålig kritik är ännu bättre kritik. Ge aldrig upp något som ni verkligen gillar!

Med dem orden tackar vi Dalish och för er som vill lyssna på hans musik, surfa in här:

Hemsida: Www.Dalish.Se
Myspace: Www.myspace.com/dalish655

 

 

Bjuder även på en låt från honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0